Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Adıyaman Valiliği
T.C. Adıyaman Valiliği
T.C. Adıyaman Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Formlar
  • ADIYAMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları İnsan Hakları İl Etik Komisyonu Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Etkinlikler Duyurular Basın Acıklamaları İhale İlanları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
1
Nisan2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • İlyas ÖZTÜRK
        • Yavuz ARSLAN
        • Muhammet TUGAY
        • Bedir Deveci
      • Kaymakamlar
        • Çağlar PARTAL
        • Abdullah ARSLANTÜRK
        • Ömer SAYGILI
        • İhsan AYRANCI
        • Selami KORKUTATA
        • Süleyman BAKAN
        • Uğur ÜNSAL
        • Erkut PAMUK
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Valiliğimizin Kısa Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Formlar
  • ADIYAMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • Meteoroloji Müdürlüğü
      • Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Adıyaman Defterdarlığı
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Adıyaman Tapu Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İnsan Hakları
    • İl Etik Komisyonu
    • Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Basın Acıklamaları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM

Ekonomik Durumu

Sanayi Tarihçesi

 

Adıyaman’ının sanayi ile tanışma tarihi 1955’tir. Tekstil sektörü ile ilgili entegre bir tesisin kurulması amacıyla 1955 tarihinde “Adıyaman Pamuklu Dokuma Sanayi Türk Anonim Şirketi kurulmuş ve 1967 yılında üretime geçmiştir. 1973–1975 tarihleri arasında Çimento, Süt ve Yem Fabrikası tesislerinin Adıyaman’da kurulması ile ilgili etüt proje bazında birtakım çalışmalar başlatılmıştır.

Kalkınmada Öncelikli Yörelerde uygulanan devlet yardımları ve teşvikler ile temin edilen uzun vadeli ucuz maliyetli kredilerle sanayide ve yatırımlarda gözlemlenebilir bir hareketliliğin oluştuğu ancak, alınan kredilerin iyi değerlendirilememesi ve yatırımcıların yönlendirilememesi nedeniyle arzulanabilir bir yatırım hamlesinin yapılamadığı görülmektedir. 1988 yılından sonra birtakım tekstil ve un fabrikaların faaliyete geçmesiyle yatırımlarda nispi bir artışın olduğu görülmektedir. 

 

Adıyaman’ın Bugünkü Sanayi Durumu;

 

5084 ve 5350 sayılı Yatırımların ve İstihdamın Teşviki ile ilgili Yasaların yürürlüğe girmesiyle yatırım artışlarında ve istihdamda büyük artışlar olmuştur.

Zamanında ve rasyonel kararlarla Türkiye genelinde gelen taleplerin değerlendirilmesi ve yatırma dönüşmesi bakımında il çok iyi bir performans göstermiştir. 100’ün üzerinde gelen taleplerin tamamı değerlendirilerek, öncelikli olarak en fazla istihdam, en yüksek katma değer yaratacak ve ileri teknoloji gerektiren sektörler öncelikli olarak değerlendirmeye alınarak arsa tahsis işlemleri yapılmış, tahsisi yapılan parseller üzerinde fabrikalar yapılarak birçoğu faaliyete geçmiştir.

Genel olarak il ve ilçelerinde Sanayi Sicil Belgesi almış 558 tesis bulunmaktadır. Bu tesislerin tamamı fiili olarak üretim yapmaktadır. Sanayi yatırımları içerisinde tekstil sektörüne yapılan yatırımların yoğunluğu dikkati çekmektedir.

 

Özetle Adıyaman Sanayisi;

  • Ekonomisi ağırlıklı olarak tarıma dayalı olmakla birlikte son yıllarda özelikle tekstil, gıda ve mermer sektörü yatırımlarında sanayileşme eğilimi görünmektedir.
  • Sanayi büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler şeklinde şekillenmiştir.
  • Sanayi işletmelerinin büyük bir çoğunluğu il merkezindedir.
  • Özel sektör kamu sektörüne göre daha fazla katma değer meydana getirmiştir.
  • Sanayi sektörü içerisinde tekstil sanayisinin gıda sektörüne göre daha fazla katma değer meydana getirdiği görülmektedir.
  • Darboğazda olan tesisler genellikle ham madde, Pazar noksanlığı ve ağırlıklı olarak da işletme sermayesi yetersizliği nedeniyle problemler yaşamaktadır.
  • En önemli yer altı zenginliği petroldür.
  • Özel sektör üretimleri ile birlikte ülkemiz ham petrolünün yaklaşık %20’si Adıyaman bölgesinde üretilmektedir.
  • Maden kaynakları bakımından oldukça zengin potansiyele sahiptir.

 

 

 

SANAYİ PROFİLİ

 

 

Bu gün itibariyle İlimiz genelinde merkez ve ilçeler dahil, değişik alan ve sektörde sanayi sicil belgesi almış 558 işletmemiz mevcut olup,  bu işletmelerde 17.299 kişi istihdam edilmektedir. Adıyaman ilinde sanayi işletmelerinin sektörel dağılımı incelendiğinde; ilk sırada %19,35 ile Giyim eşyalarının imalatı, ikinci sırada %17,56 ile  Gıda ürünlerinin imalatı, üçüncü sırada ise %16,13 ile Elek. , gaz, buhar ve havalandırma sistemleri üretim ve dağıtımı alt sektörlerinin yer aldığı görülmektedir.

  

Adıyaman ilinde 2021 yılında sanayi sektöründe toplam 17.299 kişi istihdam edilmiştir. İlde sanayi sektörünün istihdamında; %45,29 ile 14. Giyim eşyalarının imalatı, %21,05 ile 13.Tekstil ürünlerinin imalatı, %6,34 ile 23. Diğer metalik olmayan mineral ürünlerin imalatı alt sektörleri ilk üç sırada yer almaktadır.

 

 

 

Adıyaman ilinde 2021 yılında yıllık işletme cetveli veren toplam 558 sanayi işletmesinin; çalışan sayısına göre %52,69 'i mikro, %27,96 'i küçük, %12,01 'i orta ve %2,33 'i büyük ölçekli işletmelerdir. İşletmelerin %5,02 'i 2021 yılında istihdam bildirmemiştir. Bu işletmelerin bir kısmı ücretli çalışan istihdam etmeyen ve sahipleri SGK, 5510 sayılı Kanunun 4-1/b maddesi kapsamında sigortalı (BAĞ-KUR)  olan işletmeler, bir kısmı ise 2021 yılında üretim faaliyetinde bulunmayan işletmelerdir. 

Mikro, küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin paylarının ülke ortalamalarından yüksek olduğu ilde; işletmelerin ölçek yapısı ülke ortalamalarından ayrışmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 

Adıyaman İli Sanayisi Ölçek Dağılımı  (2021)

Kaynak: SSBS, rapor tarihi: 06.07.2022

Not: İstihdam olmayan işletmeler, ücretli çalışanı olmayan, yeni kurulduğu için istihdam beyan etmeyen veya ücretli istihdamın gerekli olmadığı güneş ve rüzgar enerjisi üreten işletmelerdir.

 

YATIRIM TEŞVİKLERİ

 

Adıyaman İlinin de içinde bulunduğu, 23 İli kapsayan özel sektöre yönelik olarak geliştirilen Cazibe Merkezleri Programının (CMP) uygulanmasına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı 11/01/2017 Tarih ve 29945 Sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

         Adıyaman ilinin 6. Bölge Teşviklerinden yararlanmasına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı 22/02/2017 tarih ve 29987 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Adıyaman’da Organize sanayi Bölgeleri içinde yapılan yatırımlar 6. Bölge teşviklerinden faydalanmaktadır.

 

2021 Yılında Alınan Yatırım Teşvik Belgeleri İstatistik Bilgileri

 

SEKTÖR

BELGE SAYISI

YATIRIM TUTARI

(MİLYON TL)

GERÇEKLEŞEN İSTİHDAM

Enerji

16

495

66

Hizmetler

16

193

2.403

İmalat

357

2.938

27.746

Madencilik

5

178

272

Tarım

1

19

35

TOPLAM

395

3.824

30.522

 

 

 

 

 

 

 

 

A) İLİN TİCARET YAPISI

 

 

Güneydoğu Anadolu Bölgesinin diğer illeri gibi Adıyaman'da da iç ticaret ağırlıklı olarak tarıma dayanmaktadır. Mevcut sanayi yapısında tarımsal kaynak potansiyeline bağlı olarak gelişme göstermiştir.

Temel gıda maddelerinin büyük çoğunluğu ile dayanıklı tüketim mallarının hemen, hemen tamamı başta Gaziantep ve Adana illeri olmak üzere diğer merkezlerden temin edilmektedir.

El sanatlarına yönelik olarak kilim, savan ve el dokuma halıları üretilmekte ve çevre illerle birlikte diğer illere gönderilmektedir. Bunların dışında tarım ürünleri yanında tekstil sektöründe üretimi gerçekleştirilen iplik de diğer illere gönderilmektedir.

Tarım ürünleri içerisinde buğday, arpa, nohut, mercimek, pamuk, tütün, fıstık ve üzüm gibi ürünler özellikle komşu illere gönderilmektedir.

Büyük yatırım ve sermaye gerektirmeden yapılan el sanatlarına yönelik ürünlerin pazarlanması, ticari hayata canlılık kazandırmakla birlikte bu sanatların gelişimine de katkıda bulunmaktadır.

Ticari ve ekonomik hayatı meydana getiren kuruluşlar olarak; Ticaret ve Sanayi Odaları, Ticaret Borsaları, Meslek Odaları ile Esnaf ve Sanatkarlar Odaları bulunmaktadır.

 

 

 

 

 

 

B) İLİN DIŞ TİCARETİ

 

1- Adıyaman İline Ait İhracat Bilgileri

 

 

YILLAR

İHRACAT DEĞERİ (MİLYON $)

2013

97,5

2014

332,4

2015

542,8

2016

338,3

2017

131,6

2018

81,4

2019

67,3

2020

69,0

2021

75,9

 

 

 

2-İhracatın Sektörlere Göre Dağılımı

 

FASIL

FASIL ADI

İHRACAT MİKTARI ($)

SEKTÖRÜN İL

İHRACATINDAKİ PAYI (%)

30

 Eczacılık Ürünleri

17.586.445

23,05

61

 Örme Giyim Eşyası ve Aksesuarı

13.732.234

18,05

52

 Pamuk, pamuk ipliği ve pamuklu mensucat

5.046.601

6,58

10

 Hububat

4.342.164

5,66

7

Yenilen sebzeler, bazı kök ve yumrular

4.060.993

5,27

24

Tütün ve tütün yerine geçen işlenmiş maddeler

2.658.609

3,42

85

 Elektrikli makina ve cihazlar, ses kaydetme-verme, televizyon görüntü-ses kaydetme-verme cihazları, aksam-parça ve aksesuarı

2.534.322

3,29

94

 Mobilyalar, yatak takımları, aydınlatma cihazları, reklam lambaları, ışıklı tabelalar vb., prefabrik yapılar

1.846.658

2,37

60

 Örme eşya

1.800.794

2,37

12

Yağlı tohum ve meyveler, muhtelif tane, tohum ve meyveler, sanayide ve tıpta kullanılan bitkiler, saman ve kaba yem

1.451.951

1,84

 

Diğerleri

20.839.229

28,1

TOPLAM

75.900.000

100

 

4- Adıyaman İline Ait İthalat Bilgileri

 

YILLAR

İTHALAT DEĞERİ (MİLYON $)

2013

44,0

2014

51,2

2015

42,8

2016

51,8

2017

89,0

2018

47,8

2019

42,1

2020

67,1

2021

66,5

 

 

 

 

 

 

 

 

5- İthalatın Sektörlere Göre Dağılımı

 

FASIL

FASIL ADI

İTHALAT MİKTARI ($)

SEKTÖRÜN İL

İTHALATINDAKİ PAYI (%)

52

 Pamuk, pamuk ipliği ve pamuklu mensucat

14.569.632

21,80

84

Kazanlar, makinalar, mekanik cihazlar ve aletler, nükleer reaktörler, bunların aksam ve parçaları

12.781.342

19,09

839

 Plastikler ve mamülleri

10.503.146

15,78

85

 Elektrikli makina ve cihazlar, ses kaydetme-verme, televizyon görüntü-ses kaydetme-verme cihazları, aksam-parça ve aksesuarı

4.945.914

7,36

73

 Demir veya çelikten eşya

3.326.789

4,96

1

  Canlı hayvanlar

2.701.889

4,06

24

 Tütün ve tütün yerine geçen işlenmiş maddeler

2.086.308

3,12

86

 Demiryolu vb. hatlara ait taşıtlar ve malzemeler, bunların aksam-parçaları, mekanik trafik sinyalizasyon cihazları

1.223.490

1,80

70

 Cam ve cam eşya

992.637

1,48

12

 Yağlı tohum ve meyveler, muhtelif tane, tohum ve meyveler, sanayide ve tıpta kullanılan bitkiler, saman ve kaba yem

980.540

1,47

 

Diğerleri

12.388.313

19,08

TOPLAM

66.500.000

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C) ADIYAMAN İLİ MARKA VE PATENT İSTATİSTİKLERİ

 

 

1-Marka Başvuru Ve Tescillerinin Yıllara Göre Dağılımı

2-Patent Başvuru Ve Tescillerinin Yıllara Göre Dağılımı

 

 

 

D) ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ

1- Adıyaman Merkez Organize Sanayi Bölgesi

  • Adıyaman Merkez OSB’de İlk çalışmalar 1991 yılında başlamış 1995 yılında yapılan kamulaştırma ile 150 hektar alan üzerine kurulmuştur.
  • 2004 yılında 34 hektarlık alan ilave edilmiş ve 2013 yılında da 107 hektarlık ilave alanla birlikte toplam alan 291 hektara ulaşmıştır.
  • Adıyaman OSB’de 152 sanayi parseli oluşturulmuştur.
  • Cazibe Merkezleri Programının yürürlüğe girmesiyle ilimize gelen yatırım yeri taleplerini karşılamak için Merkez OSB’de yer kalmadığından 3. genişletme çalışması başlatılmıştır. Genişletilecek alanın büyüklüğü 65 Hektardır.

2- Besni Organize Sanayi Bölgesi Genel Bilgiler

  • Besni Organize Sanayi Bölgesi 2002 yılında yer seçim çalışmaları başlatılmış, 09.06.2005 tarihinde 230 sicil numarasıyla tüzel kişiliği tescil edilmiştir.
  • Besni OSB 124 hektar alandan oluşmaktadır.
  • Besni OSB alanı içerisinde bulunan şahıslara ait mülkiyetlerin yaklaşık % 60 lık kısmının kamulaştırma işlemi tamamlanmıştır. Kalan kısmın kamulaştırma işlemi devam etmektedir.
  • Besni OSB’de 43 sanayi parseli bulunmaktadır.
  • Besni OSB’nin imar, altyapı ve parselasyon planları tamamlanarak yatırımcıların hizmetine sunulmuştur.

 

3- Gölbaşı Organize Sanayi Bölgesi Genel Bilgiler

  • Adıyaman Gölbaşı Organize Sanayi Bölgesi imar sınırı, toplamda 110 hektarlık alandan oluşmuş olup 2 etaba bölünmüştür. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca onaylı mer’i imar planında I. etap 50 hektardan oluşurken II. etap 60 hektarlık alandan oluşmaktadır.
  • Toplamda 23 adet sanayi parseli bulunmaktadır.
  • I. etabın imar planı, kamulaştırma, parselasyon, altyapı ve elektrik şebekesi uygulamaları tamamlanmış olup yatırımcıların hizmetine sunulmuştur.
  • II. etabın imar planı, kamulaştırma ve parselasyon uygulamaları hazırlanmış olup  altyapı yapım işi ihale edilmiş ve geçici kabulü yapılarak teslim alınmıştır.

 

4- Kahta Organize Sanayi Bölgesi Genel Bilgiler

  • Adıyaman Kâhta Organize Sanayi Bölgesi imar sınırı, toplamda 160,50 hektarlık alandan oluşmuş olup 2 etaba bölünmüştür. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca onaylı mer’i imar planında I. etap 95,69 hektardan oluşurken II. etap 64,81 hektarlık alandan oluşmaktadır.
  • Toplamda 105 adet sanayi parseli bulunmaktadır. I. etap sınırları dahilinde 57 adet sanayi parseli bulunmakta olup 48 adet sanayi parseli II. etapta yer almaktadır.
  • I. etabın imar planı, kamulaştırma, parselasyon, altyapı ve elektrik şebekesi uygulamaları tamamlanmış olup yatırımcıların hizmetine sunulmuştur.
  • II. etabın kamulaştırma ve revizyon imar planı çalışmaları tamamlanmış olup parselasyon uygulamaları devam etmektedir.

5- Adıyaman Mermer İhtisas OSB

 

Adıyaman Mermer İhtisas OSB, 22/12/2017 tarihinde 340 Sicil numarası ile tescil edilmiş olup sektör grubu mermer ihtisastır.

OSB imar planı, hali-hazır harita,  jeolojik ve jeoteknik etüt rapor ve projeleri hazırlanmış olup Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na onaya sunulmuştur. Onaylanan imar planında toplamda 41 adet sanayi parseli, idari alanlar, sosyal ve teknik hizmet alanları oluşturulmuştur. 1. etap planında ise 22 sanayi parseli, idari alanlar, arıtma tesisi, sosyal ve teknik hizmet alanları oluşturulmuştur.

      1. Etap planında 3000-5000 m² arası 11 adet, 5000-7000 m² arası 7 adet,10.000-20.000 m² arası 3 adet ve 20.000 m² üzeri 1 adet sanayi parseli bulunmaktadır. 2022 yılı son yarısında yatırımcılara parsel tahsisi yapılması ve alt yapı inşaatına başlanması hedeflenmektedir.

 

 

E) COĞRAFİ İŞARETLER

 

 

TESCİLLİ COĞRAFİ İŞARETLER

TESCİL TARİHİ

Adıyaman Besni Üzümü

08.06.2018

Adıyaman Etsiz Çiğköfte

12.07.2018

Adıyaman Tut Dutu

30.11.2020

Kahta Bademi

05.04.2021

Kahta Bademli İrmik Helvası

24.03.2021

Kahta Bulgur Pilavı

24.03.2021

Kahta Narı

24.03.2021

Sincik El Dokuma Halısı

03.04.2020

Çelikhan Tütünü

18.02.2002

 

 


 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

Alitaşı Mahallesi Atatürk Bulvarı No.144
+90 (0416) 219 21 11
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız