Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Adıyaman Valiliği
T.C. Adıyaman Valiliği
T.C. Adıyaman Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Formlar
  • ADIYAMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları İnsan Hakları İl Etik Komisyonu Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Etkinlikler Duyurular Basın Acıklamaları İhale İlanları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
19
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Ali ERDOĞAN
        • Uğur KAPAR
        • Mehmet Faruk KAZDAL
        • Furkan KORKUSUZ
        • Mehmet TIĞLI
        • Mehmet Ali UZUN
        • Süleyman BAKAN
      • Kaymakamlar
        • Çağlar PARTAL
        • Abdullah ARSLANTÜRK
        • Mesut BOLAT
        • Tarık Buğra SEYHAN
        • Muhammed Üsame SOYSAL
        • Yaşar ARTAR
        • Uğur ÜNSAL
        • Ali İhsan SELİMOĞLU
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Valiliğimizin Kısa Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Formlar
  • ADIYAMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • Meteoroloji Müdürlüğü
      • Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Adıyaman Defterdarlığı
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Adıyaman Tapu Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İnsan Hakları
    • İl Etik Komisyonu
    • Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Basın Acıklamaları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

GENEL EMİR (2025/1)

07.05.2025
 
        
  Amaç, Kapsam ve Tanımlar
        Amaç;
        Madde 1
 
        Son dönemlerde Valiliğimize yapılan başvurularda, kırma eleme tesislerinden kaynaklanan toz şikayetleri hızla artış göstermektedir. Gerek yerleşim yerlerinin gerekse tarım arazilerinin ve doğal hayatın bu tozumadan son derece olumsuz etkilenmesi nedeniyle İlimizde faaliyet gösteren kırma eleme tesislerinde tozumanın önlenmesine yönelik, kırma eleme tesisleri tarafından aşağıda yazılı iş ve işlemlerin yapılarak çevre ve insan sağlığına yönelik olumsuz etkilerin asgari düzeye indirmek için 5442 sayılı İl İdaresi Kanunun 9 uncu maddesinin (ç) fıkrası uyarınca iş bu Genel Emir'in çıkartılmasına karar verilmiştir.
        3213 Sayılı Maden Kanunu kapsamında ruhsatlandırılan I.grup (a) ve (b) ve II . Grup (Kireçtaşı dahil) madenler ile IV. (a) grubunda yer alan madenlerin, cüruf ve molozların kırılması, öğütülmesi, elenmesi için kurulan kırma eleme konkasör tesislerinden kaynaklı çevre kirliliğinin asgari düzeye indirilmesidir.
        
        Kapsam;
        Madde 2
 
        Bu Genel Emir, Adıyaman ili sınırları içerisinde faaliyet gösteren, 3213 Sayılı Maden Kanunu kapsamında ruhsatlandırılan I.grup (a) ve (b) ve II . Grup (Kireçtaşı dahil) madenler ile IV. (a) grubunda yer alan madenlerin, cüruf ve molozların kırılması, öğütülmesi, elenmesi için kurulan kırma eleme konkasör tesislerini kapsar.
        Tanımlar;
        Madde 3
 
Bu emirde geçen;
        İdare: Adıyaman İl Özel İdaresini
        Kurum: Adıyaman Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünü,
        Komisyon: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce kurulacak olan komisyonu.
        ÇED : Çevresel Etki Değerlendirmesini,
        Tesis: 3213 Sayılı Maden Kanunu kapsamında ruhsatlandırılan I.Grup (a) ve (b) ve II. Grup (Kireçtaşı dahil) madenler ile IV. (a) grubunda yer alan madenlerin, cüruf ve molozların kırılması, öğütülmesi, elenmesi için kurulan kırma eleme konkasör tesislerini
ifade eder.
        Dayanak;
        Madde 4
 
        a) 2872 Sayılı Çevre Kanunu,
        b) 3213 Sayılı Maden Kanunu,
        c) 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu,
        ç) 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu,
        d) 03.07.2009 tarihli ve 27277 sayılı Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği,
        e) Mülga Çevre ve Orman Bakanlığı ÇED ve Planlama Genel Müdürlüğü'nün 08.07.2009 tarih ve B.18.0.ÇED.0.02.238-02-04/5102/40174 sayılı Uygulama Talimatı,
        f) 10.09.2014 tarihli ve 29115 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği,
        g) İş Yeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik
         GENEL HÜKÜMLER
 
        Madde 5
        Mevcut Tesislerin Yapacağı iş ve işlemler;
 
        - Mevcutta faaliyet gösteren tesislerde, kapasitelerine göre tesisteki toz kaynağı olan her bir ünite (bunker, kırıcılar, elekler, bantlar) kapalı ortam içerisine alınacaktır.
        -Nakliye araçlarının üstü branda vb. ile örtülecektir.
        -Kapalı ortam içerisine alınan ünitelere toz indirgeme sistemi ile sulama sistemlerinin yapılmasına yönelik proje hazırlanarak genel emir tebliğ tarihinden itibaren 90 gün süre içerisinde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğüne sunulacaktır. (90 gün = projenin sunulması onayı ve sahadaki fiziki düzeltimlerin yapımı için ilgili firma/şahıs’a verilen maksimum süredir.)
        -Genel Emir kapsamında sunulan proje ilgili Kurum tarafından incelenip onaylanacaktır. Verilen 90 günün sonunda projenin bütün gerekliliklerinin yerine getirilip getirilmediği ilgili kurum tarafından yerinde denetlenecektir.
        -Proje eksikliklerinin olması durumunda birinci İdari para cezası + 30 gün süre verilerektir.
        -Birinci İdari yaptırım sonunda eksikliklerin düzeltilmemesi durumunda artırımlı ikinci İdari para cezası + 30 gün süre verilecektir. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce eksikliği tespit edilen işletmelere ilişkin faaliyetten men edilmesi işlemlerinin uygulamak üzere İl Özel İdaresine gönderilecektir.
         Madde 6
        Yeni Ruhsatlandırılacak Tesislerinin Yapacağı iş ve işlemler;
 
        -İlk defa ruhsat talebinde bulunacak tesisler için, kapasitesine göre tesisteki toz kaynağı olan her bir ünite (bunker, kırıcılar, elekler, bantlar) kapalı ortam içerisine alınacak ve kapalı ortam içerisine alınan ünitelere toz indirgeme sistemi ile sulama sistemlerinin yapılmasına yönelik proje ve yapım taahhütnamesi verilmeden ÇED görüşü verilmeyecektir.
 
        -ÇED Belgesi alan tesislerin İl Özel İdaresi tarafından ruhsat talepleri değerlendirilirken tesislerin ÇED Raporu/Proje Tanıtım Dosyasında toz indirgeme sistemi ile sulama sistemlerinin yapılmasına yönelik proje ve yapım taahhütnamesi verilmeden ruhsatlandırma işlemleri yapılmayacaktır.
 
        -ÇED Raporu/Proje Tanıtım Dosyasında toz indirgeme sistemi ile sulama sistemlerinin yapılmasına yönelik proje ve yapım taahhütnamesi kapsamında işlemlerin yapılıp yapılmadığı Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce oluşturulacak komisyon marifeti ile tespiti yapılacaktır.
 
        -Eksiklik tespit edilen tesisler 90 gün süre içerisinde projede belirtilen ve taahhüt ve edilen işlemleri tamamlayacaktır.
        -Proje eksikliklerinin olması durumunda birinci İdari para cezası + 30 gün süre verilerektir.
        - Birinci İdari yaptırım sonunda eksikliklerin düzeltilmemesi durumunda artırımlı ikinci İdari para cezası + 30 gün süre verilecektir. Çevre şehircilik ve iklim değişikliği İl müdürlüğünce eksikliği tespit edilen işletmelere ilişkin faaliyetten men işlemlerinin uygulamak üzere İl Özel İdaresine gönderilecektir.
         Madde 7
        İlgili İdarelerin ve kurumun Görev, Sorumluluk ve Yetkileri;
 
        - Mevcuttaki tesisler için kapasitesine göre tesisteki toz kaynağı olan her bir ünitenin (bunker, kırıcılar, elekler, bantlar) kapalı ortam içerisine alınması ve kapalı ortam içerisine alınan ünitelere toz indirgeme sistemi ile sulama sistemlerinin yapılması için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ve İl Özel İdaresi tarafından iş bu Genel Emir, ivedi şekilde mevcuttaki tüm tesislere tebliğ edilecektir.
        - Yeni kurulacak tesisler için kapasitesine göre tesisteki toz kaynağı olan her bir ünite (bunker, kırıcılar, elekler, bantlar) kapalı ortam içerisine alınacak ve kapalı ortam içerisine alınan ünitelere toz indirgeme sistemi ile sulama sistemlerinin yapılmasına yönelik proje ve yapım taahhütnamesi verilmeden ÇED Belgesi ilgili kurum tarafından düzenlenmeyecektir.
        -ÇED Belgesi alan tesislerin İl Özel İdaresi tarafından ruhsat talepleri değerlendirilirken tesislerin ÇED Raporu/Proje Tanıtım Dosyasında verdikleri taahhütlerin yerine getirilip getirilmediği göz önünde bulundurulacaktır.
İlgili Komisyon Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce kurulacaktır.
        
         Madde 8
        İdari Para Cezası ve Faaliyetten Men
 
        - Söz konusu tesislere, tebligat süresi itibari ile 30 günün sonunda tesisteki toz kaynağı olan her bir ünitenin (bunker, kırıcılar, elekler, bantlar) kapalı ortam içerisine alınması ve kapalı ortam içerisine alınan ünitelere toz indirgeme sistemi ile sulama sistemlerinin yapılmasına yönelik projelendirmenin ilgili idareye onaylatılmaması halinde 2872 Çevre Kanunun 20 inci maddesinin (b) fıkrası uyarınca 24.000 TL (2025 Yılı Yeniden Değerlendirme Oranı ile 668.677,00TL) İdari para cezası uygulanarak 30 gün ek süre verilecektir.
        -Verilen sürede yapılmaması halinde yukarıda yazılı idari para cezası iki katı olarak uygulanarak 30 gün ek süre yeniden verilecektir.
        -İkinci ihtar sonrasında da gerekli işlemi yapmayan tesis faaliyetleri, gerekli işlemlerin yapılmasına kadar men edilir.
        -2872 sayılı Çevre Kanununda belirtilen yükümlülükleri yerine getirmeyen işletmelere, aynı kanunun 20 inci maddesi uyarınca uygulanacak cezai müeyyidelerin iş ve işlemleri Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından yapılır.
        -İş bu Genel Emre istinaden yapılması gereken iş ve işlemleri yapmayan tesislerin faaliyetlerin men edilmesi işlemleri İl Özel İdaresi tarafından yapılır.
        - İş bu Genel Emir hükümlerine aykırı hareket edenlere 5442 sayılı İl İdaresi Kanunun 32 inci maddesince uygulanacak idari para cezalarına ilişkin iş ve işlemler Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından yapılır.
 
        Bu Genel Emir, imzalandığı tarihi takip eden gün yayımlanarak yürürlüğe girer.
 
        Yukarıda belirtilen süreler Vali onayı ile uzatılabilir.
        İlanen tebliğ olunur.
 
 
       
 
 
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

Alitaşı Mahallesi Atatürk Bulvarı No.144
+90 (0416) 219 21 00 - (0416) 219 21 01-02-03-04
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız