T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Geçtiğimiz hafta sonu Adıyaman’da yapılan eylemlerin odak noktası olan yetki belgesi olmadan sarmalık kıyılmış tütün ticaretine hapis cezası getiren yasanın yürürlüğünün 6 ay daha ertelenmesi için Adıyaman Milletvekilleri TBMM’ye torba kanun teklifi vermeye hazırlanıyor.
AK Parti Merkez Disiplin Kurulu Başkanı ve Adıyaman Milletvekili Ahmet Aydın, katıldığı bir televizyon programında, AK Partinin yetki belgesi olmayan sarmalık kıyılmış tütün ticaretine hapis cezası getiren yasanın yürürlüğünün 6 ay daha ertelenmesi için, TBMM’ye torba kanun teklifi vermeye hazırlandığını kaydetti.
Milletvekili Aydın yaptığı açıklamada, şunları dile getirdi "Kanunun yürürlüğünü 6 ay daha tehir edeceğiz. Bu süreçte kooperatiflerin eksikliklerini gözden geçirerek bu eksiklikleri tamamlamaları için süre tanınmış olacak”dedi.
Üretimden değerlendirme aşamasına kadar istihdam sağlayan tütün, ilimizde yıllardır yaygın olarak aile tarımı şeklinde üretilmekte, milli gelir açısından ülke ekonomisinde önemli bir yer tutmakta ve ilimizin de en önemli gelir kaynağını oluşturmaktadır.
Tütün tarımı ile uğraşan çiftçilerimizin fidelerin yetiştirilmesi, sökülmesi, tarlaya dikilmesi, tütünün çapalanması, kırılması, dizilmesi, kurutulması, muhafazası ve denklenmesi gibi ağır işleri aile fertleri ile beraber nasıl yaptığını çok iyi bilen Bafralı bir ailenin evladıyım.
Adıyaman tütünü marka değeri ve kalitesi oldukça yüksek bir üründür. Adıyaman tütünü, tek başına, herhangi bir katkı maddesi kullanmadan, içilebilen bir tütün özelliğine sahip olması ile özellikle iç tüketimde sarmalık kıyılmış tütün olarak geleneksel tüketici kitlesine sahiptir.
Bundan dolayı sarmalık kıyılmış tütün ticaretine hapis cezası getiren yasanın yürürlüğünün 6 ay daha ertelenmesi için Milletvekillerimiz TBMM’ye torba kanun teklifinde bulunmaya hazırlanmaktadır. Buda kooperatifleşme sürecini halen tamamlayamayan ilimizdeki kooperatiflerimiz için ek bir süre kazandırmış olacaktır. Bu süreçte kooperatiflerimiz eksikliklerini gözden geçirerek bu eksiklikleri tamamlamış olacaktır. Bugüne kadar her zaman üreticimizin yanında olduk, bundan sonra da olmaya devam edeceğiz.
Ancak tütün üzerinde hafta sonu yapılan eylemler kentimizin imajına ciddi zararlar vermiştir. Eylemler sırasında ambulansa geçiş verilmemesi sonucu Adıyamanlı bir hanımefendi ambulansta doğum yaparak bebeği yoğun bakım ünitesine alınmıştır. Keza Çelikhan ilçemizde elektrik çarpması sonucu Adıyaman Eğitim ve Araştırma Hastanesine sevk edilen bir gencimiz yoğun bakım ünitesinde hayat mücadelesi vermektedir.
Yine Malatya’dan ilimiz Kâhta Devlet Hastanesine kan taşıyan Kızılay’ın Kan Nakil Aracına geçiş verilmemesi ve havanın aşırı sıcak olması dolayısıyla 19 ünite kan bozularak imha edilmiştir. Kim bilir belki o bozularak imha edilen 19 ünite kan onlarca insana hayat verecekti.
Hafta sonu yaşanan ve hepimizi üzen olaylar, ilimize ve halkımıza zarar vermekten öteye gitmemiştir. Dolayısıyla hak ararken başkalarına haksızlık etmek ve yasal olmayan hak arama yöntemlerine başvurmak Adıyamanlı vatandaşlarımız için mağduriyet yaratacak hukuki sonuçlar doğurabilecek potansiyele sahiptir. Bu davranışların “Huzur Kenti” olarak anılan Adıyaman’ın ismine leke süreceği gibi Adıyaman’ın ekonomisine ve turizmine de ciddi zarar verileceği bilinmelidir.
Vatandaşlarımız başta olmak üzere ilimizdeki bütün siyasi partiler ve sivil toplum örgütlerinin bu konuda aynı duyarlılığı göstereceklerini ve sağduyulu bir tutum içinde olacaklarına inanıyoruz.
Çünkü Adıyaman, ülkemizde hoşgörünün en güzel örneğinin yaşandığı Anadolu’nun her türlü renklerini içinde barındıran bir huzur ve barış kentidir. Bugün bize düşen ise gönül birlikteliğini pekiştirmek ve kentin imajına aykırı davranışlardan kaçınmaktır.
Görev süremiz boyunca Adıyaman tütünü ve tütüncüsü hep ilgi alanımızda olmaya devam edecektir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
ADIYAMAN VALİLİĞİ